Laatste daagjes

Ons laatste dagje op Ko Chang, nog maar even flink van de zee genieten! De terugreis geregeld en op naar het strand. We hadden deze vakantie nog geen echte Thaise massage gehad, dus dat hebben we eerst maar even gedaan. Heerlijk genieten met de zee op de achtergrond. Al hebben ze Pieters kuiten wel flink aangepakt, hij had er ‘s avonds nog last van ;). Na de massage met een shake de hele middag tot de zon verdween op het strand gelegen, gezwommen en niks gedaan. Teruggekomen nog even gesnackt. Ik weer een lekkere pannenkoek met banaan en chocola, maar Pieter wilde de Som Tam (papaya salade) nog een keer proeven. ‘Nit noi pet’ zei hij nog (een beetje heet), maar dat kenden ze daar blijkbaar niet, want alleen de geur van de saus deed mijn tong al branden!

De volgende ochtend ging om 07.00 de wekker. Tas pakken, ontbijten en op naar Bangkok. Eerst achterop de scooter naar de taci (sam thao), daarmee naar de pier in het noorden van het eiland om met de ferry naar het mainland te varen. Daar een uurtje wachten en hup de bus in. Dit keer relaxte plekken beneden in de bus, behalve dan dat er een paar Chineze mensen blijkbaar iets ontzettend grappigs aan het doen waren waarbij ze iedere keer tot het irritante toe moesten lachen. Maar oke :). Pieter voornamelijk weer geslapen. Ik heb muziek maar opgezet om weer eens naar wat Nederlandse muziek te luisteren. Tegen 18.00/18.30 kwamen we aan op Kao San. We dachten dat een slaapplek regelen niet te doen was, maar gelukkig konden we weer terecht bij Baan Sabai. Direct weer naar de taylor. Dit keer gingen we er weer vrolijk vandaan, het zat allemaal een stuk beter! Morgen nog een laatste keer en dat weer naar huis!