Laatste dagje Koh Lanta

Om 09.00 vertrokken we met een groep van ongeveer 10 man naar een eilandengroep ten zuiden van Koh Lanta om daar te gaan snorkelen. Weer veel van dezelfde visjes gezien, maar dit keer ook een echte rastavis! Een zwarte vis en een rood mondje en rode ringetjes rond de ogen. Naast de ogen had ie geel en groene strepen. Jah man!

Emerals Cave
Onze camera’s werden in een waterdichte zak gestopt, we kregen zwemvesten om en flippers aan. Achter de gids aan. Op een gegeven moment was het pikdonker en was het dus de zaklamp van de gids volgen. Na ongeveer 20 meter zagen we het licht alweer en waren we er bijna. We kwamen uit op een heel mooi klein strandje omringd door hoge rotswanden en heel veel groen. Supermooi!

Paradijs Koh Ngai
Onze laatste stop was Koh Ngai. Een supermooi rustig strand waar we ongeveer drie uurtjes lang gezwommen, gezond en gechilled hebben. Aangezien we eigenlijk maar twee uur zouden blijven, begonnen we ons af te vragen waar ze bleven. Ze waren in slaap gevallen ๐Ÿ™‚

Rustig avondje bij the Casheynut Tree
Weer terug aangekomen op het strand van Koh Lanta, hebben we nog even genoten van een heerlijke roti pannenkoek met banaan en chocola. Kort daarna werden we opgehaald door ons nieuwe verblijf. Weer een chille kamer met een net toilet en douche, dikke prima. Buiten in het restaurant gedeelte hadden we ons ‘eigen’ hutje, zo’n 30m boven het zeenivau waar we gegeten hebben en konden genieten van de mooie zonsondergang.

Nachttrein Trang – Bangkok
Weer terug naar Bangkok.. Nog even wat eten en drinken gekocht bij de 7/11, komen we terug bij ons huisje zitten daar ineens een stuk of 6 apen te spelen! Heel voorzichtig erop af, kwamen ze natuurlijk dreigend op ons af. Gelukkig hielp een andere toerist ons de aapjes weg te jagen. Wat een doerakken!

De jongen van Cashewnut Tree kwam ons vertellen dat het busje om ons naar de ‘grote’ stad op Koh Lanta te brengen al op ons te wachten stond. Wij snel de spullen gepakt, bleek dat we natuurlijk nog ruim een kwartier op die mensen zelf moesten wachten. Racend over de zowat enige weg van het eiland gingen we naar het busstation. Vanaf daar werden we met een minivan naar Trang gebracht. Vanuit Trang gaan we dit keer met de nachttrein terug naar Bangkok. Een kwartier eerder dan gepland vertrokken we, wederom in een zeer rap tempo dat je soms denkt ‘Oe, dat ging maar net goed!’. In Trang nog even wat gegeten en de mail gecheckt en toen konden we de trein in. Ik had geen idee wat ik moest verwachten, we hadden 2e klas slaapplekken. Ik dacht dat zullen wel een aantal houten planken zijn met een soort van tuinstoelkussen erop. Het tegenovergestelde bleek waar! Na een paar uurtjes werden de deurtjes (zoals de bovencabines in een vliegtuig) uitgeklapt en ons bedje werd voor ons opgemaakt. Een lekkere kussen, heerlijk dekentje en zelfs een hoeslaken! Pieter paste net, ik had zelfs ruimte over! Het lag echt lekkerder dan menig ander matras deze vakantie! Tijdens de reis waren we al een aantal keren uitgelachen doordat we samen in mijn cabine zaten te kaarten, supermooi. Het ontbijt voor de volgende ochtend was al besteld, dus er restte ons niets dan lekker te gaan slapen.