Rooftop bar & Pat Phong

Vandaag was me een dag! Ook al hadden we nog zo’n luxe hotel, beiden slecht geslapen. Pas na 06.00 kon ik heerlijk slapen, bleek dat Pieter vanaf toen juist geen oog meer dichtgedaan had… Bij het ontbijt konden we kiezen uit van alles inclusief rijst met beef/pork. Ik heb het maar bij cornflakes, groente, fruit en de minicroissants gehouden.

Buddha van 46m lang

Bangkok sightseeing
Op de meter naar Khao San (scheelt weer 50 baht :p), ondanks de chaos in het verkeer. Onze spullen gedropt bij Baan Sabai en met de tuktuk een rondreis gemaakt door Bangkok voor maar liefst 20 baht. Uiteraard zat er een addertje onder het gras, of eigenlijk twee addertjes: een onvriendelijke taylor en een sieradenfabriek. De tuktukdriver kreeg coupons als wij even naar binnen gingen. Ach ja, waarom niet voor 20 baht. Maar omdat we door die extra ritjes ruim een uur langer in de tuktuk hebben gezeten in de uitlaatgassen van overvol Bangkok, geen fooi! Wel hebben we deze middag een grote Buddha van ongeveer 30m hoog gezien, een heuvel met soort van kleine tempel bovenop beklommen met uitzicht over Bangkok (eigenlijk helemaal niet zo’n hele mooie stad om over uit te kijken), nog een tempel bekeken en zijn we naar het bekende Wat Pho geweest. Erg indrukwekkend. Allemaal kleine torentjes in een soort park waar ook de grote liggende Buddha te vinden is van 46m. Heel mooi!

Bij terugkomst hebben we de fooi die we niet aan de tuktukdriver wilden geven, gegeven aan het ‘restaurantje’ tegenover Baan Sabai. Ze hebben daar echt de heerlijkste fried rice met groenten/ beef voor maar 25/35 baht, yummie! Snel een koude douche genomen en weer terug naar de taylor. De eerste fitting. Het leek nog niet echt wat, hopelijk morgenochtend. We zijn benieuwd. Nu onze reis naar het zuiden boeken.

Rooftopbar vs. Pat Phong
‘s Avonds was het tijd voor een hippe avond uit. Wauw! Adembenemend! Met onze lange broek en nette schoenen/ jurkje met hakjes gingen we naar de Sirocco Bar, the dome in het Boao Hotel, superdeluxe. De lift ging open en vier man tegelijk ‘Sawadee kah!’. Buiten aangekomen zoek ik direct een vrij plekje op de relaxte sofa en plofte neer. Oeps! Er bleek een wachtlijst te zijn. Gelukkig was er snel een ander plekje vrij. Een heerlijke cocktail à 450 baht uitgekozen en ontzettend genoten van het uitzicht! ‘s Avonds is een uitzicht over Bangkok echt 1000x mooier!

Na onze dure cocktails werd het tijd voor het goedkopere uitgaansleven in Bangkok te ontdekken: Pat Phong. Pat Phong is echt niet te geloven. Honderden meisjes in enkel ondergoed dansend op elke bar en buiten natuurlijk de mannetjes (en manvrouwtjes) die je naar binnen willen lokken voor een mooi showtje (pingpong pussy bijvoorbeeld). Grappig (of raar eigenlijk) dat eigenlijk alleen ik aangesproken werd! In plaats van deze showtjes hebben we toch maar gekozen voor de kraampjes op Pat Phong. Ik ging naar huis met een mooie armband en Havaianas en Pieter met een nieuw horloge.